
Do Poczty Politechniki Koszalińskiej możemy zalogować się poprzez stronę:
poczta.tu.koszalin.pl
Ustawienia konfiguracyjne dla klientów poczty:
Serwer przychodzący:
- Adres: imap.politechnika.koszalin.pl
- Port: 993
- Szyfrowanie: SSL
- Adres e-mail: imie.nazwisko@tu.koszalin.pl
- Nazwa użytkownika: imie.nazwisko@tu.koszalin.pl
- Hasło: nadane przez administratora
Serwer wychodzący:
- Adres: smtp.politechnika.koszalin.pl
- Port: 465
- Szyfrowanie: SSL
- Nazwa użytkownika: imie.nazwisko@tu.koszalin.pl
- Hasło: nadane przez administratora
- Serwer SMTP wymaga uwierzytelnienia: TAK, normalne hasło
W kliencie poczty Outlook należy ustawić ścieżkę katalogu głównego na INBOX.

Jak poruszać się po internetowym kliencie pocztowym?


Aby odpowiedzieć nadawcy należy kliknąć ikonkę strzałki w lewo, podwójna strzałka w lewo to ikonka odpowiedz wszystkim, używana w przypadku jednoczesnej korespondencji z wieloma adresatami. Ikonka strzałki w prawo służy do przesłania wiadomości dalej.

Aby dodać załączniki należy kliknąć ikonkę spinacza w górnym menu lub przycisk Dodaj załącznik w dolnej części po prawej.
Aby wysłać wiadomość klikamy na ikonkę samolociku (na dole, pod oknem nowej wiadomości). Dodatkowo klient udostępnia nam możliwość dodawania załączników za pomocą metody drag&drop – przeciągnij i upuść. Wystarczy przeciągnąć zaznaczone pliki w pole zaznaczone poniżej.

Z menu po lewej wybieramy Kontakty, klikamy na grupę kontaktów np. Kontakty osobiste (można też stworzć własne grupy kontaktów) oraz na ikonkę plusa, aby dodać nowy kontakt. Klient posiada możliwość importu kontaktów z innych usług (np. Google).
Książka “Automatycznie zbierane” służy do automatycznego tworzenia kontaktów po wysłaniu nowej wiadomości.

Aby utworzyć nowy folder z menu po lewej klikamy Ustawienia (koło zębate)/Foldery oraz kilkamy na ikonkę (plus), następnie podajemy nazwę folderu, wybieramy folder nadrzędny lub jego brak (jeśli nasz nowy folder ma być w katalogu głównym) i zapisujemy zmiany.

Narzędzie to jest doskonałym uzupełnieniem systemu antyspamowego działającego na serwerze jak również pomaga nam w automatycznym zarządzaniu zawartością poczty i utrzymaniu porządku (np. poprzez automatyczne przenoszenie wiadomości do konkretnych folderów). Wchodzimy w Ustawienia, następnie w reguły filtrowania i dodajemy interesujące nas filtry.

Aby stworzyć podpis tekstowy należy odznaczyć pole „Podpis w HTML” a następnie
wprowadzić treść sygnatury w polu „Podpis” powyżej.
Aby stworzyć podpis w formacie HTML należy zaznaczyć pole „Podpis w HTML”, a następnie
wprowadzić treść sygnatury w polu „Podpis” powyżej formatując odpowiednio tekst.